Projectbeschrijving:

Voor Zeeman ontwikkelde ik een pop-up store in een zeecontainer, gericht op het verkopen van de Fan-collectie en het versterken van de merkbeleving.
Onderzoeksfase:

Ik onderzocht de merkidentiteit van Zeeman, hun doelgroep en concurrenten als Wibra en Hema. Daarnaast analyseerde ik de kenmerken van pop-up stores en container retail, waarbij eenvoud, herkenbaarheid en kleurgebruik centraal stonden.
Ontwerpfase:

Geïnspireerd door de eenvoudige, kleurrijke stijl van Zeeman en voorbeelden uit de retailbranche, ontwierp ik een pop-up store waarin primaire kleuren en kledingpresentatie samenkomen.

Afbeelding van Zeeman gephotoshopt door Rick Huijbregts

Uitwerkingsfase:

Voor de uitwerking maakte ik 2D- en 3D visualisaties, een vlekkenplan, een lichtplan, een schaalmodel en een calculatie. 
Visualisaties

360° render

Schaalmodel

Plattegrond

Lichtplan

Looproute

Product indeling

Back to Top