Projectbeschrijving:
Voor Zeeman ontwikkelde ik een pop-up store in een zeecontainer, gericht op het verkopen van de Fan-collectie en het versterken van de merkbeleving.
Onderzoeksfase:
Ik onderzocht de merkidentiteit van Zeeman, hun doelgroep en concurrenten als Wibra en Hema. Daarnaast analyseerde ik de kenmerken van pop-up stores en container retail, waarbij eenvoud, herkenbaarheid en kleurgebruik centraal stonden.
Ontwerpfase:
Geïnspireerd door de eenvoudige, kleurrijke stijl van Zeeman en voorbeelden uit de retailbranche, ontwierp ik een pop-up store waarin primaire kleuren en kledingpresentatie samenkomen.
Afbeelding van Zeeman gephotoshopt door Rick Huijbregts
Uitwerkingsfase:
Voor de uitwerking maakte ik 2D- en 3D visualisaties, een vlekkenplan, een lichtplan, een schaalmodel en een calculatie.
Visualisaties
360° render
Schaalmodel
Plattegrond
Lichtplan
Looproute
Product indeling