Projectbeschrijving

Voor dit project werkten we in teamverband aan een opdracht rondom het imago van een bestaand bedrijf. Onze groep kreeg het bedrijf Brink toegewezen. Brink had de vraag: hoe kan Brink het gesprek aangaan met klanten over grote maatschappelijke vraagstukken en welke invloed heeft dat op hun imago als toekomstbouwer?
Tijdens een bezoek aan Brink kregen we toelichting op hun werkwijze en kernwaarden. Dit gaf ons een beter beeld van het bedrijf en hun ontwerpvraag, wat de basis vormde voor ons verdere onderzoek en ontwerp.
Onderzoeksfase

In de eerste fase hebben we zelfstandig onderzoek gedaan naar Brink om goed voorbereid het gesprek aan te gaan. We verdiepten ons in hun werkwijze, missie en projecten. De presentatie van Brink op locatie gaf ons waardevolle inzichten.
De oorspronkelijke ontwerpvraag was vrij complex, dus we hebben deze vertaald naar een eenvoudiger en concreter uitgangspunt:
"Brink wil in gesprek met hun klanten over grote vraagstukken. Hoe krijgen ze dat gesprek op gang, en wat voor effect heeft dat op hun imago?"
Ontwerpfase

Met onze inzichten kozen we voor een aanpak waarbij we zowel intern als extern wilden ontwerpen. Door in gesprek te gaan kwamen we tot de conclusie dat Brink zowel behoefte heeft aan middelen om het gesprek met klanten aan te gaan, als aan manieren om het eigen personeel hierin mee te nemen. Vanuit hier hebben we gekozen voor billboards en koffiebekers die ons perfect leken voor Brink hun ontwerpvraag. Ik was verantwoordelijk voor de billboards en de visualisaties hiervan.

Ontwerpproces met design element van Brink zelf

Uitwerkingsfase

Dit zijn de uiteindelijke visualisaties. Op de koffiebeker hebben we een woordspeling verwerkt waarin het logo is gecombineerd met het woord drink. Hiermee wilden we de serieuze vraag op een luchtigere en toegankelijkere manier overbrengen.

Intern communicatiemiddel

Extern communicatiemiddel
Back to Top