Projectbeschrijving:
Voor The Denim Days ontwierp en realiseerde ik een educatieve beursstand en een kaartendisplay die de geschiedenis van denim op een interactieve manier presenteerden.


Onderzoeksfase:
Ik analyseerde de visuele identiteit en doelgroep van The Denim Days en onderzocht denim als materiaal en product. Daarnaast verdiepte ik me in de locatie en de branche om een passend ontwerp te creëren.
Ontwerpfase:
Geïnspireerd door mijn onderzoeksfases koos ik voor de materialen denim, hout en touw. Hiermee ontwikkelde ik een concept waarin de driehoeken en de rode draad uit het logo centraal stonden. Ik werkte dit uit met 3D en 2D schetsen en een maattekening. Na feedback optimaliseerde ik het ontwerp voor een betere interactie en beleving.

Logo elementen vormen mijn stand.


3D conceptboard

Uitwerkingsfase stand
De visualisaties zijn gemaakt in 3D max. De maattekening is gemaakt in Illustrator.







Uitwerkingsfase productdisplay:
Het productdisplay is opgebouwd uit multiplex MDF en afgewerkt met gespannen denim.

